သို႔ /
ရက္စြဲ။ ။ ၂၀၁၅ ခု ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၂ ရက္
ရက္စြဲ။ ။ ၂၀၁၅ ခု ေဖေဖၚ၀ါရီလ ၂ ရက္
ဦးေအးျမင့္
(အလုပ္သမားအလုပ္အကိုင္လူမႈဖူလံုေရး
ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး)
ေနျပည္ေတာ္၊
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္
ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းတရား၀င္ေရာတရားမ၀င္ပါ ျမန္မာေရႊ႕ေျပာင္း
အလုပ္သမားေပါင္းေလးသန္း ၀န္းက်င္ခန္႔ အလုပ္လုပ္ ကိုင္လွ်က္ ရွိၾကပါသည္။
အလုပ္သမားေပါင္းေလးသန္း ၀န္းက်င္ခန္႔ အလုပ္လုပ္ ကိုင္လွ်က္ ရွိၾကပါသည္။
တရား၀င္မွတ္တင္ထားသည့္အလုပ္သမားေပါင္းသံုးသန္းေက်ာ္ခန္႔
ရွိပါသည္။ ယခု ပန္းေရာင္ဘတ္ကဒ္လုပ္ထားသူေပါင္းေျခာက္ သိန္း ခန္႔ရွိပါသည္။ ထိုမွ်ပမာဏမ်ားျပားေသာ အလုပ္သမားမ်ား အား ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ရန္ တာ၀န္ရွိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ထို႔သို႔ မဟုတ္ပဲ ျမန္မာ အလုပ္သမား မ်ားအေပၚ MOU အလုပ္သမားတင္သြင္း သည့္ ေအဂ်င္စီမ်ားႏွင့္ အလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာနတို႔ မတရားခ်ယ္လွယ္ေန မႈတို႔အား ၀မ္းနည္းစြာႀကံဳေတြ႔ေနၾကရပါသည္။
ရွိပါသည္။ ယခု ပန္းေရာင္ဘတ္ကဒ္လုပ္ထားသူေပါင္းေျခာက္ သိန္း ခန္႔ရွိပါသည္။ ထိုမွ်ပမာဏမ်ားျပားေသာ အလုပ္သမားမ်ား အား ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရအေနျဖင့္ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ရန္ တာ၀န္ရွိပါသည္။ သို႔ရာတြင္ထို႔သို႔ မဟုတ္ပဲ ျမန္မာ အလုပ္သမား မ်ားအေပၚ MOU အလုပ္သမားတင္သြင္း သည့္ ေအဂ်င္စီမ်ားႏွင့္ အလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာနတို႔ မတရားခ်ယ္လွယ္ေန မႈတို႔အား ၀မ္းနည္းစြာႀကံဳေတြ႔ေနၾကရပါသည္။
အား ပြဲစားအုပ္စုတစ္ခုႏွင့္ အလုပ္သမားအရာရွိအခ်ိဳ႕တို႔က အာမ ခံေၾကး ဘတ္ေငြ ၅၀၀ ေကာက္ခံေနျခင္းႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံသံုးဖုန္း ကဒ္ တစ္ကဒ္အား ဘတ္ ၁၀၀ ႏုန္းျဖင့္ မ၀ယ္မေနရ ေရာင္းခ်ေန ျခင္းတို႔အား ထိေရာက္စြာ အေရးယူေပးရန္။
(၂) ယခင္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ အလုပ္လုပ္ေနၾကေသာ
အလုပ္သမား မ်ားအား MOU အလုပ္သမား ျဖစ္သြားေအာင္ ပြဲစားမ်ား၏ အႀကံျပဳ ခ်က္မ်ားအား အေကာင္အထည္ေဖၚရန္ျပင္ဆင္ေနမႈအား
အလုပ္ သမား၀န္ႀကီး အထူးဆင္ျခင္စဥ္းစားရန္။
(၃) အလုပ္အကုိင္မယ္မယ္ရရမရွိပဲ MOU
အလုပ္သမားမ်ားတင္ သြင္းေနျခင္းအားရပ္တန္႔ေပးရန္။
(၄) လုပ္သားေကာင္းျဖစ္ပါလွ်က္၂ႏွစ္ျပည့္လွ်င္
ျပန္ပို႔ၿပီး လူသစ္ သြင္းစားမည့္ MOU စည္းကမ္းခ်က္အား ျပန္လည္သံုးသပ္ရန္။
(၅) MOU အလုပ္သမားတင္ပို႔ထားသည့္
ထိုင္းႏိုင္ငံလုပ္ငန္းခြင္ မ်ားသို႔ ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ ျမန္မာအလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာနတို႔သည္
ေအဂ်င္စီမ်ားသက္သက္ႏွင့္မဟုတ္ပဲ ၾကားခံအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ အေျခအေနမွန္မ်ားအား သိရွိႏိုင္ရန္ ၀င္ေရာက္ စစ္ေဆးျခင္းျဖင့္ ပကတိအေနအထား မ်ားအားျမန္မာတႏိုင္ငံလံုး အားထုတ္ျပန္ေပးရန္။
ေအဂ်င္စီမ်ားသက္သက္ႏွင့္မဟုတ္ပဲ ၾကားခံအဖြဲ႔အစည္းမ်ား၊ မီဒီယာမ်ားႏွင့္ အေျခအေနမွန္မ်ားအား သိရွိႏိုင္ရန္ ၀င္ေရာက္ စစ္ေဆးျခင္းျဖင့္ ပကတိအေနအထား မ်ားအားျမန္မာတႏိုင္ငံလံုး အားထုတ္ျပန္ေပးရန္။
“Passport လုပ္ငန္းစဥ္”
(၆) ပတ္စပို႔ လုပ္ေပးျခင္းသည္ အလုပ္သမားမ်ားအတြက္
အက်ိဳး ရွိသလား အျပစ္ျဖစ္သလား အျမန္ဆံုးသံုးသပ္ရန္။ အလုပ္သမား မ်ားအား စနစ္တက် စစ္တမ္းေကာက္ခံရန္။
(၇) အိမ္ေထာင္စုစါရင္းႏွင့္မွတ္ပံုတင္ရွိမွ
ပတ္စပို႔ထုတ္ေပးမည္ ဆိုသည့္မူသည္ လက္ေတြ႔ႏွင့္ကိုက္ညီ မႈမရွိေၾကာင္းလက္ခံရန္။
(၈) နယ္စပ္ပတ္စပို႔ထုတ္ေပးေရးစခန္းတြင္
ထိုင္းတြင္အသံုးမ၀င္ သည့္ ေလဘာကဒ္တစ္ခု ထုတ္ေပးရံုျဖင့္ ျမန္မာအစိုးရဘက္က ဘတ္ေငြ ၁,၀၀၀ ေကာက္ခံေနျခင္းအား ျပန္လည္ စဥ္းစားရန္။
(၉) အလုပ္သမား၀န္ႀကီးႏွင့္ညႊန္ခ်ဳပ္တို႔သည္
ထိုင္းအလုပ္သမား ၀န္ႀကီးဌာနႏွင့္ လာေရာက္ေတြ႔ဆံုသည့္အခါ ထိုင္းႏွင့္ျမန္မာပြဲစား ကုမၸဏီတုိ႔၏အႀကံျပဳခ်က္(ဂြင္) အတိုင္း ေဆြးေႏြးျခင္းျပဳလုပ္သလို (ပြဲစားမဟုတ္ပဲအမွန္အကန္အလုပ္သမားအေရးေဆာင္ရြက္ေန သူမ်ား) ႏွင့္ ေတြ႔ဆံု၍ အႀကံျပဳခ်က္မ်ားအားရယူရန္။
(၁၀) ထိုင္းအလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာနတြင္
Work Permit လုပ္ထား ပါလွ်က္ လုပ္ငန္းရွင္ေျပာင္းသျဖင့္ Work Permit အသစ္ထပ္မံ လုပ္ရျခင္းအား လံုး၀မလုပ္သင့္ေၾကာင္း ထိုင္းအလုပ္သမား ၀န္ႀကီးဌာနအား
ေတာင္းဆိုရန္။
(၁၁) ၂၀၁၃ ခုႏွစ္က ေနရပ္ျပန္စရိတ္ဟု
အေၾကာင္းျပ၍ သန္းခ်ီရွိ သည့္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားထံမွ တစ္ဦးလွ်င္ ဘတ္ေငြ ၁,၀၀၀ စီေကာက္ခံထားျခင္းအား ျမန္မာအစိုးရႏွင့္ အလုပ္သမား၀န္ႀကီး ဌာနတို႔
အလွ်င္အျမန္ျပန္လည္ေတာင္းခံေပးရန္။ ထိုေငြမ်ားျဖင့္
ထိုင္းေရာက္အလုပ္သမားမ်ားအား ထိေရာက္သည့္ကူညီေစာင့္ေ ရွာက္ေရးလုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္ေပးရန္။
(၁၁) ေနရပ္ျပန္ႏွင့္ ၄ႏွစ္သက္တမ္းတိုးရန္
နယ္စပ္သို႔သြားၾက သည့္ အလုပ္သမားမ်ားထံမွ ထိုင္းရဲမ်ား ဂိတ္ခ်၍ ေကာက္စားေန သည္မ်ားကို
အျမန္ဆံုး ရပ္တန္႔ေပးရန္၊ ထိုင္းအစိုးရသို႔ ေျပာဆို ျခင္း၊ အလုပ္သမားသံအရာရွိက ထိေရာက္စြာကိုင္တြယ္ျခင္း တို႔ျပဳလုပ္ၾကရန္။
အလုပ္သမား၀န္ႀကီးခင္ဗ်ား။ ။ ထိုင္းေရာက္ေရႊ႕ေျပာင္း အလုပ္သမားမ်ားအတြက္ အစီအမံတစ္ခုခု
အေကာင္အထည္ ေဖၚမည္ဟု ျပင္ဆင္ပါက သူတပါးတိုင္းျပည္တြင္
ပင္ပန္းႀကီးစြာ အလုပ္လုပ္ေနၾကရေသာ အလုပ္သမားမ်ား၏ ပကတိအေျခအေန မ်ားကိုေလ့လာျခင္း၊ အလုပ္သမားမ်ား၏
သေဘာထားမ်ားကို
ေမးျမန္းျခင္း၊ စစ္တမ္းမ်ားေကာက္ခံျခင္း အလုပ္သမားအေရးကို စိုက္လိုက္မတ္တတ္ ေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ားထံမွ အေတြ႔အႀကံဳတို႔
ႏွင့္ေပါင္းစပ္၍သာ အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္သင့္ပါသည္။
ႏွင့္ေပါင္းစပ္၍သာ အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္သင့္ပါသည္။
ျမန္မာအလုပ္သမား၀န္ႀကီးဌာနအေနျဖင့္ ေအဂ်င္စီမ်ားႏွင့္ပြဲစား
မ်ား၏ ကိုယ္က်ိဳးရွာ အႀကံျပဳ ခ်က္မ်ားႏွင့္မူ၀ါမ်ားအား အေကာင္ အထည္ေဖၚေနသမွ် ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားမွာ အျမတ္ထုတ္ခံေနရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံ လူႀကီး ခ်င္းစကား ေျပာဆိုၾကသည့္အခါ သံေရး တမန္ေရးအရဆိုသည္ကို က်ေနာ္တို႔အေနျဖင့္နားလည္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ MOU မူ၀ါဒ, Passport ႏွင့္ Work Permit လုပ္ငန္း အားလံုးတို႔သည္ ျမန္မာ/ထိုင္း ပြဲစားကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ထိုင္းလုပ္ငန္း ရွင္မ်ားအား ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားအေပၚ ေခါင္းပံုျဖတ္၊ ဖိႏွိပ္ ခ်ဳပ္ျခယ္ရန္ လက္နက္သဖြယ္ျဖစ္ေနပါသည္။
မ်ား၏ ကိုယ္က်ိဳးရွာ အႀကံျပဳ ခ်က္မ်ားႏွင့္မူ၀ါမ်ားအား အေကာင္ အထည္ေဖၚေနသမွ် ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားမွာ အျမတ္ထုတ္ခံေနရမည္ျဖစ္ပါသည္။
ႏွစ္ႏိုင္ငံ လူႀကီး ခ်င္းစကား ေျပာဆိုၾကသည့္အခါ သံေရး တမန္ေရးအရဆိုသည္ကို က်ေနာ္တို႔အေနျဖင့္နားလည္ပါသည္။ သို႔ရာတြင္ MOU မူ၀ါဒ, Passport ႏွင့္ Work Permit လုပ္ငန္း အားလံုးတို႔သည္ ျမန္မာ/ထိုင္း ပြဲစားကုမၸဏီမ်ားႏွင့္ ထိုင္းလုပ္ငန္း ရွင္မ်ားအား ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားအေပၚ ေခါင္းပံုျဖတ္၊ ဖိႏွိပ္ ခ်ဳပ္ျခယ္ရန္ လက္နက္သဖြယ္ျဖစ္ေနပါသည္။
သန္းခ်ီရွိသည့္ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ားမွာမလိုအပ္ပဲ ေငြေၾကး အေျမာက္အျမားကုန္က်ေန သျဖင့္ ေနရပ္ရင္းအမိျမန္မာႏိုင္ငံ သို႔ ျပန္ပို႔ေငြမ်ားစြာ ထိုင္းႏိုင္ငံအတြင္းယိုဖိတ္ေနပါသည္။
သို႔ျဖစ္ပါ၍ ျမန္မာအလုပ္သမားမ်ား အကုန္အက်သက္သာၿပီး
တရား၀င္ေန ထိုင္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ခြင့္ ရရွိေစႏိုင္သည့္ နည္းလမ္းမ်ားျဖင့္သာ အေကာင္အထည္ေဖၚေဆာင္သင့္ေၾကာင္း
ေလးစားစြာ တင္ျပ အပ္ပါသည္။
အားလံုးကိုေက်းဇူးတင္ပါသည္
ေက်ာ္ေသာင္း
အမႈေဆာင္ ဒါရိုက္တာ
ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ျမန္ မာႏိုင္ငံသားမ်ားအဖြဲ႔
ထိုင္းႏိုင္ငံေရာက္ျမန္ မာႏိုင္ငံသားမ်ားအဖြဲ႔
ဘန္ေကာက္