မိုးမ်ားၿပီး ကတၱရာလမ္းမရွိတဲ့ရခုိင္ေက်းလက္ေဒသဆိုတာ
မိုးရာသီမွာ ရြံ႕ေတြနဲ႔ မိုးေရေတြနဲ႔ ညစ္ညစ္ ပတ္ပတ္ ေနရတာကမ်ားတယ္။ အဲဒီလို စိုစြတ္တဲ့ရာသီဥတုကေနေျခာက္ေသြ႔တဲ့ရာသီဥတုေဆာင္းရာသီသို႔
အကူးအေျပာင္းကာလ။ အေမအသစ္၀ယ္ေပးတဲ့အေႏြးထည္စြယ္တာ၀တ္ၿပီး ေပ်ာ္ရႊင္ျမဴးတူးတဲ့ကာလ။
မီးပံုးပ်ံေတြတင္ဖို႔ ရြာကိုပတ္ၿပီး သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္ဖတ္သူေတြ၊ ျပကၡဒိန္အေဟာင္းေတြေတာင္းၿပီး
ရြာဦး ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမွာ မီးပံုးပ်ံႀကီးေတြ လုပ္ၾကတယ္။ ညပိုင္းေရာက္ေတာ့ မီးပံုးပ်ံလႊတ္ၾကတယ္။
ကိုယ့္ထက္နဲနဲ အသက္အရြယ္ႀကီးတဲ့လူေတြက စုေပါင္းၿပီးမုန္႔ေတြလုပ္စားၾကတယ္။ သူတို႔ထက္
ႀကီးသူေတြက စုၿပီးေတာ့ ထမင္းခ်က္စားၾကတယ္။ ေမွာင္ရီပ်ိဳးလာတာနဲ႔ ရြာလံုးကၽြတ္၊ ရပ္ကြက္လံုးကၽြတ္ ဆီမီးပူးေဇာ္ၾကတယ္။ အပ်ိဳလူပ်ိဳေတြက်ေတာ့ စတိရႈိး၊ ရိုးရာယဥ္ေက်းမႈကဇာတ္၊
ျပဇာတ္၊ သရုပ္ေဖၚေတြ ကျပၾကတယ္။ ကပြဲေတြမျဖစ္ႏိုင္တဲ့ အနီးအနားရြာေတြက လာၾကည့္ၾကတာမုိ႔ လူေတြေထာင္ခ်ီရွိတယ္။
သူခိုးႀကီးညနဲ႔ ေဆးေပါင္းခတဲ့မယ္ဇလီဖူးရဲ႕
အႏွစ္သာရနဲ႔ အဓိပၸါယ္ကုိမသိေသးေပမယ့္ သေဘၤာသီး ေတြခူးလာၿပီး စုေပါင္းေထာင္းစားၾကတယ္။
ရြာနီးလယ္ကြက္ေတြကစပါးခ်က္ခ်င္းရိုက္ၿပီး မုန္႔သန္းေထာင္း စားၾကတယ္။ ၾကက္ေတြခိုးလာၿပီး၀ုိင္းခ်က္စားၾကတာမ်ိဳး၊
အိမ္တိုင္းကအုန္းပင္ေတြမွာ တစ္ညလံုးခူးၿပီး အနီး၀န္းက်င္ရွိသမွ် လူေတြ၀ုိင္းၿပီး စားေသာက္ၾကတာမ်ိဳးေတြဟာ ဘယ္လိုမွ မေမ႔ေပ်ာက္ႏိုင္တဲ့
ငယ္ဘ၀ တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေန႔ ျဖတ္သန္းမႈေတြေပါ့။
တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ကိုေရာက္ဖို႔ ေတာ္သလင္းလေလာက္ကတည္းက
ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့တယ္။ က်ေနာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက ရုပ္ျမင္သံၾကား TV မရွိေသး၊ ဗြီဒီယိုမေပၚေသး၊
ၿမိဳ႕မွာကက္ဆက္။ ေတာမွာ ေရဒီယုိ ဆိုတာေတာင္ တစ္ရြာတစ္လံုး ၀ါယာႀကိဳးအရွည္ရွည္၀ါးလံုးနဲ႔ေထာင္ႏိုင္တဲ့အိမ္က
အဲဒီရြာမွာ ခ်မ္းသာသူ ဆိုတဲ့ျပယုဒ္ပါ။ ဇါတ္ပြဲဆိုတာ တစ္ေႏြမွာ ၃ခ်ီေလာက္ၾကည့္ရဖို႔အေရးမလြယ္။
ရြာနီနားက ေက်ာင္းထိုင္ ဆရာေတာ္ ပ်ံလြန္ေတာ္မူတာကို ႏွေမ်ာတသရမွန္းမသိပဲ ဇာတ္ပြဲၾကည့္ရမွာမို႔ေပ်ာ္မိခဲ့တဲ့ ကေလးဘ၀။
ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးေတြမွာလို မသိုးသကၤန္းရက္လုပ္ပူေဇာ္ပြဲမ်ိဳးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ေတာရြာေတြ မွာမရွိၾကပါဘူး။ အရြယ္စံုေပ်ာ္ရႊင္ခြင့္ရၾကတဲ့ လတန္ေဆာင္တုိင္ဟာ က်ေနာ္တို႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြအတြက္ ထူးျမတ္တဲ့ ေပ်ာ္ရႊင္ပဲြျဖစ္ပါတယ္။
အရြယ္ေရာက္လာတဲ့အခါ ေတာရြာဓေလ့ အၿပိဳင္အဆိုင္
ရြာစင္တင္ဇာတ္ပြဲအတြက္ ေတာ္သလင္း လ ဆန္းကတည္းက ညတိုင္း ရြာဦးေက်ာင္းမွာ ဇာတ္တိုက္ၾကရတယ္။
အဆို၊ အငို၊ အက၊ ယိမ္းအကေတြ ကို တကၠသိုလ္ေကာလိပ္ကျပန္လာၾကတဲ့ ဆရာမေတြနဲ႔ အဆုိအကအတီး
အေတြ႔ႀကံဳရွိခဲ့ဖူးသူေတြက အားသြန္ခြန္စိုက္၂လေက်ာ္ေလာက္ အလုပ္ပ်က္အကိုင္ပ်က္ သင္ၾကားေလ့က်င့္ဇာတ္တိုက္ၾကရတယ္။
စင္ေပၚကို တက္ခြင့္ရဖုိ႔အတြက္လည္း ငယ္ငယ္ကတည္းက အတတ္သင္ ေလ့က်င့္ခဲ့ၾကတယ္ေလ။
ေက်းရြာရပ္ကြက္မွာ အပ်ိဳလူပ်ဳိေတြ ကခုန္ၾကမယ့္အေရး
တစ္ရြာလံုးအလုပ္ေတြရႈတ္ၾကရတယ္။ မင္းကၽြန္ပ်ဳိေတြနဲ႔ လူပ်ိဳႀကီးေတြက ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းအနီးကေျမကြက္မွာ
ဇာတ္စင္ေဆာက္ၾကရတယ္။ အခ်ိဳ႕ရပ္ကြက္ေတြမွာက်ေတာ့ လမ္းဆံုလမ္းခြမွာေဆာက္ၾကရတယ္။ ပန္းခ်ီေရးတတ္သူေတြကေတာ့
နဖူးစီး စာတန္းေတြေရးၾက၊ မုဒ္ဦးေတြလုပ္ၾကနဲ႔ေပါ့။ ရြာလံုးကၽြတ္ ႏိုင္ရာတာ၀န္ထမ္းေနၾကတာေတြကို
ကေလးဘ ၀ တုန္းကဆိုလည္း ပြဲၾကည့္ရေတာ့မွာမို႔ေပ်ာ္ခဲ့သလို၊ ကိုယ္တုိင္ကၾကရေတာ့မယ့္အခါမွာလည္း
ငါ, ဆို တတ္ က, တတ္တာကို ထုတ္ျပရေတာ့မယ္ဆိုၿပီး ေပ်ာ္ေနမိခဲ့တာေပါ့။
က,ခဲ့ဖူးတဲ့ဇာတ္ရုပ္က
“ပီလိယကၡမင္း သမင္းလုိက္ခန္းအက၊ ျပဇာတ္သရုပ္ေဖၚက ကားေမာင္းသမား၊ ဆုိခဲ့ဖူးတဲ့သီခ်င္းက
အဆိုေတာ္ သုေမာင္ရဲ႕ ခ်စ္မိုးေစြ နဲ႔ အဆိုေတာ္ အႏိုင္ရဲ႕ ေမာင့္အခ်စ္ကသူမ်ားထက္ ပိုတယ္”
တို႔ျဖစ္တယ္။
တစ္ခန္းကၿပီးတိုင္း ကတဲ့၀တ္စံုေတြနဲ႔ ပရိတ္သတ္ၾကားထဲကုိ ဆင္းၿပီး ေငြဖလားႀကီးေတြနဲ႔
ရံပံုေငြ အလွဴေတြလိုက္ေကာက္ၾကတယ္။ သရုပ္ေဖၚကရာမွာ အေတာ္ဆံုးျဖစ္တဲ့ ဇာတ္လိုက္ေက်ာ္ႀကီး
ေမာင္ေ၀သိန္း က ပရိတ္သတ္ဆီက အရက္ဖိုးသီးသန္႔ေတာင္းလို႔ ေပ်ာ္ခဲ့ၾကရတာမွတ္မိေနေသးတယ္။
ရခုိင္ေဒသဆိုတာ မိုးမ်ားတဲ့ေဒသျဖစ္တာမို႔
မိုးလြတ္တဲ့တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ညဆိုတာ ရွားတယ္ လို႔ ေတာင္ေျပာလို႔ရတယ္။ ႏွစ္လေက်ာ္ေလာက္
အလုပ္ပ်က္အကိုင္ပ်က္ တပင္တပန္း ႀကိဳးစားပမ္းစားဇာတ္ တိုက္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ကျပေျဖေဖ်ာ္မယ့္
ညမွာ မိုးရြာလို႔ ကပြဲပ်က္ရတဲ့အခါမခ်င့္မရဲျဖစ္ၾကရတယ္။
စင္ေပၚကိုတက္ဖို႔ အ၀တ္ေတြငွါးရမ္းၾက၊ ေရႊေတြ၀တ္တဲ့ေတာဓေလ့မွာ
မရွိဆင္းရဲသားေတြကေတာ့ မ၀တ္ဆင္ႏုိင္ၾကဘူးေပါ့။ ဘာေျပာေျပာ ရွိသူေတြက ထုတ္ေပးၾကေတာ့လည္းရြာ့အသေရ ျပည့္ေစတာေပါ့။
အိမ္ေထာင္ယာသားေတြက် တနယ္တေက်းမွာေနရတဲ့အခါမွာလည္း
တန္ေဆာင္တိုင္မီးထြန္းပြဲ ကပြဲ ခုန္ပြဲကုိသြားၿပီး အားေပးခ်ီးေျမွာက္ၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔ ငယ္ဘ၀ကို
ေျပာၾကရင္း အလြမ္းေျပ ေပ်ာ္ရႊင္ခဲ့ရ တယ္။
ခုေတာ့ ဒီျမင္ကြင္းေတြ၊ ဒီေပ်ာ္ပြဲေတြမွာ ကိုယ္တိုင္ပါ၀င္ခြင့္မႀကံဳႏိုင္ေတာ့တဲ့
ႏိုင္ငံရပ္ျခားတိုင္းတပါးမွာ။ ႀကံဳဆံုျဖတ္သန္း ဘ၀ခရီးလမ္း တစ္ေထာင့္တစ္ေကြ႔မွာ ငယ္ဘ၀ဆိုတာ
ဘယ္လိုမွ မေမ႔ႏိုင္စရာပါ။ အမွတ္ရ၊ သတိရေနေသးတယ္။ ဒီေခတ္ဒီအခါမွာေကာ အဲဒီလို အရပ္ဇာတ္ေတြ နည္းသြားခဲ့ၿပီ။ ။
ေက်ာ္ေသာင္း