16 January 2018

ျမန္မာ့စီးပြားေရး ျပဳိလဲသြားရင္ ဘယ္သူ တာ၀န္ယူမလဲ

Tomorrow News JournalLike Page
January 12 လက္ေစာင္းထက္

အစုိးရသစ္သက္တမ္း ႏွစ္ႏွစ္နီးပါးရွိလာခဲ့သည့္တုိင္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးေလာကသည္ အေပါင္းလကၡဏာေဆာင္ေသာ အေျခအေနကုိ မေရာက္ရွိေသးေပ။ ထုိသုိ႔ စီးပြားေရးေလးလံ ေႏွးေကြးေနရျခင္းအေပၚတြင္ အေၾကာင္းျပခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနသည္။ ထုိအေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားသည္ လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ စီးပြားေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးကုိ ပဲ့ကုိင္ေနေသာ တာ၀န္ရွိသူမ်ား၏ အားနည္းခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္မ်ား၊ အရည္အခ်င္း မျပည့္မီမႈမ်ားအေပၚ ဖုံးလႊမ္းသြားသည္။ အစြန္းဆုံးဆုိရလွ်င္ ျမန္မာ့စီးပြားေရးဂ်က္အင္ဂ်င္သည္ ေလေပၚသုိ႔ပ်ံတက္ဖုိ႔ ေနေနသာသာ ေျမျပင္မွာတင္ ခုိင္မာတိက်ေသာ ဦးတည္ခ်က္မရွိဘဲ ယိမ္းထုိးလႈပ္ရွား သြားလာလ်က္ရွိသည္။


ျပည္သူျပည္သားမ်ားအတြက္ အစုိးရကေတာ့ ပြဲေတာ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ၿခိမ့္ၿခိမ့္သဲက်င္းပလ်က္ရွိသည္။ ႏွစ္သစ္ကူးပြဲေတာ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရး ဂီတပြဲေတာ္၊ ဘာသာေပါင္းစုံဆုေတာင္းပြဲေတာ္၊ ကေလးစာေပပြဲေတာ္၊ ဒီမုိကေရစီအၿငိမ့္ ပြဲေတာ္၊ ပဲစားပြဲေတာ္စသည္ျဖင့္ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး ပြဲေတာ္မ်ားအျပည့္ ရွိသည္။ ျမန္မာ့ စီးပြားေရးကေတာ့ မ်က္ျဖဴဆုိက္လ်က္ရွိသည္။


အေကာင္းဘက္က ျပန္လည္ ၾကည့္ပါက လက္ရွိအစုိးရသည္ ျမန္မာ့စီးပြားေရး တုံ႔ဆုိင္းေႏွးေကြးမႈကုိေတာ့ သတင္းအခုိင္အမာသိ ရွိၿပီးျဖစ္သည္။ ယခုအစုိးရသက္တမ္းငါးႏွစ္အတြင္း ျမန္မာ့စီးပြားေရး မေကာင္းလွ်င္ လာမည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ၌ ရလဒ္ေကာင္ ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေၾကာင္းကုိလည္း အစုိးရႏွင့္ NLDပါတီ ေခါင္းေဆာင္ မ်ားအားလုံး နားလည္ သေဘာေပါက္ၿပီး ျဖစ္သည္။

ျပႆနာမွာ စီးပြားေရး ဦးေမာ့လာေစရန္အတြက္ အာဏာရွင္စနစ္ကုိ ဆယ္စုႏွစ္ သုံးစုနီးပါး အာခံေတာ္လွန္ခဲ့ေသာ ႏုိင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားက မည္သုိ႔မည္ပုံ ျပဳလုပ္မည္ကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း မသိရျခင္းျဖစ္သည္။ ေဘာလုံးအသင္းတစ္သင္း၏ စကား ျဖင့္ဆုိပါက ေဘာလုံးအေပးအယူ လုပ္ေပးမည့္ “ ကြင္းလယ္ဗုိလ္ခ်ဳပ္ “ ေပ်ာက္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။



ျမန္မာ့စီးပြားေရး ျမန္ဆန္သြက္လက္လာေစရန္အတြက္ မည္သည့္အရာေတြက ပိတ္ဆုိ႔ ေနသလဲ၊ မည္သည့္စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းေတြက တားဆီးေနသလဲ၊ မည္သည့္ပုဂ္ၢိဳလ္က ျမန္မာ့စီးပြားေရး ဦးေမာ့လာေစရန္ အမိန္႔ေပးမည္လဲ။ စီးပြားကူးသန္း၀န္ႀကီးဌာနေလာ၊ စီမံကိန္းႏွင့္ ဘ႑ာေရး ၀န္ႀကီးဌာနေလာ၊ ႏုိင္ငံေတာ္၏ အဆင့္ျမင့္ဆုံးပုဂ္ၢိဳလ္ ဖစ္သည့္ သမၼတႀကီး ကုိယ္တုိင္ေလာ၊ ဒုတိယသမၼတႀကီး ဦးျမင့္ေဆြေလာ၊ ဒါမွမဟုတ္ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အာဏာအရွိဆုံး ႏုိင္ငံေတာ္ အတုိင္ပင္ခံပုဂ္ၢိဳလ္ေလာ။ သဲသဲကြဲကြဲ မရွိလွ။


လက္ရွိအေျခအေနအရ ျမန္ မာ့စီးပြားေရး တုိးတက္လာေစရန္ အစုိးရအေနျဖင့္ အေသးစား၊ အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ား (SME) မ်ားကုိ ေငြထုတ္ေခ်းၿပီး ျမန္မာ့စီးပြားေရးကုိ ကုစားရန္ ႀကိဳးစာ လာသည္။ သုိ႔ေသာ္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္ အမ်ားစုက ေနာက္က်ေနၿပီဟု ယူဆထားၾကသည္။ ျမန္မာ့ႏုိင္ငံ၏ အလတ္စားစီးပြား ေရးလုပ္ငန္းမ်ား အားေပ်ာ့မႈေၾကာင့္ လြန္ခဲ့ေသာ ငါးႏွစ္တာကာလအ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ ကုန္ပစၥည္းတခ်ိဳ႕ ျပည္တြင္းထဲသုိ႔ ၀င္ေရာက္လာသည္။ သိသာထင္ရွားေသာ ကုန္ပစၥည္းအမယ္ တစ္မ်ိဳးမွာ ျမန္မာအမ်ိဳးသားမ်ား မျဖစ္မေန၀တ္ဆင္ရသည့္ ပုဆုိးမ်ားကုိ ေစ်းႏႈန္းသက္သာစြာျဖင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွ တင္ပုိ႔လာျခင္းျဖစ္သည္။

မၾကာခင္ ျမန္မာအမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားစီးေသာ သားေရဖိနပ္မ်ား၊ ကတ္ၱီပါဖိနပ္မ်ားပါ ေရာက္ရွိလာဖြယ္ရွိသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာက အစုိးရအဆက္ဆက္၏ SME လုပ္ငန္းမ်ားအေပၚ လ်စ္လ်ဴ႐ႈမႈေၾကာင့္ တ႐ုတ္ၿခဳံေစာင္မ်ား၊ တ႐ုတ္တဘက္ေစာင္မ်ား၊ တ႐ုတ္မုန္႔မ်ိဳးစုံ ၀င္ေရာက္လာသည့္အတြက္ မႏၱေလးႏွင့္ မုံရြာရွိ အိမ္တြင္းမႈလုပ္ငန္းမ်ားအားလုံး ၿပိဳလဲသြားခဲ့တာ ၾကာပါၿပီ။ ယခု တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမွၾကက္သြန္မ်ား ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ တင္ပုိ႔လာသလုိ ထုိင္းႏုိင္ငံမွလည္း ၀က္အေကာင္လုိက္ ျမန္ မာႏုိင္ငံအတြင္းသို႔တင္ပုိ႔လ်က္ရွိသည္။ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ေလာကမွာေတာ့ အေသးစား၊ အလတ္စား SME လုပ္ငန္းမ်ားကုိ မည္သုိ႔မည္ပုံ ေခ်းမည္၊

မည္သူက ေငြေၾကး မည္မွ်ေခ်းရမည္၊ မည္သည့္ဘဏ္က မည္မွ်ေခ်းရ မည္ ဟူ၍ ျငင္းခုံေကာင္းေနဆဲျဖစ္သည္။ ၀န္ႀကီးဌာနမ်ားမွာ ေဆြးေႏြးပြဲမ်ား လိႈင္လိႈင္က်င္းပေနၿပီး Paper Results မ်ား လိႈင္လိႈင္ထြက္ရွိလာသည္။ သုိ႔ေသာ္ ေျမ ျပင္ပကတိအေျခအေနတြင္ Action Plans မ်ား ေရာက္မလာခဲ့ေပ။ ၂၀၁၈ ခုႏွစ္တြင္ ေအာက္ေျခလူတန္းစားမ်ား ထမင္းနပ္မွန္ေရးအတြက္ အလုပ္အကုိင္ ရရွိေရးမွာ အေရးႀကီးျပႆနာျဖစ္လာသည္။ ထုိင္းႏွင့္ မေလးရွား သုိ႔ သြားေရာက္အလုပ္လုပ္ကုိင္လုိသည့္ လူငယ္လူရြယ္ မိန္းမသားမ်ားမွာ ႏုိင္ငံကူးလက္မွတ္ ထုတ္ေပးသည့္ ႐ုံးတြင္ ညအိပ္ေစာင့္ဆုိင္းလ်က္ရွိ ေနသည္။

အစုိးရအေန ျဖင့္စီးပြားေရးအတက္အက် အၫႊန္းကိန္းမ်ားကုိ သိသာထင္ရွားစြာတုိင္းတာလုိလွ်င္ သံုးလတစ္ႀကိမ္ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္၀န္း၌ အလုပ္အကုိင္ဖန္တီးမႈ (Job Creation) ကိန္းဂဏန္းအေရအတြက္ကုိ ႏုိင္ငံသားအားလုံး သိရွိေစရန္အတြက္ ထုတ္ျပန္ေပးသင့္သည္။ ထုိ႔ျပင္ ျမန္မာႏုိင္ငံ မည္သည့္စီးပြားေရးက႑၌ အေျခခံလူတန္း စားမ်ားကုိ အလုပ္မည္မွ်ေပးႏုိင္ေၾကာင္း ကိန္းဂဏန္း အတိအက်သိရွိမွသာ ႀကိဳးပမ္း ေဆာင္ရြက္ႏုိင္လိမ့္မည္။

လက္ရွိ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏စီးပြား ေရး ၉၀ ရာခုိင္ႏႈန္းမွာ အေသးစားႏွင့္ အလတ္စား စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရ သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္SME လုပ္ငန္းမ်ား တုိးတက္လာေစရန္အတြက္ ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္တြင္ ျမန္မာက်ပ္ေငြ ၃၀၀ ဘီလီယံ ထုတ္ေခ်းေပးခဲ့ေသာ္လည္း သိသာထင္ရွားေသာ ရလဒ္ မထြက္ခဲ့ေပ။ ပညာရွင္မ်ား SME လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ယခုလုိမ်ိဳး ေငြေခ်းေပးေနျခင္းမွာ တစ္ခ်ိန္က လယ္သမား မ်ားအား အမေတာ္ေခ်းေငြ ေပးသကဲ့သုိ႔ သာ ျဖစ္ေနၿပီး နည္းပညာတုိး တက္မႈမရွိ၊ လုပ္ငန္းယွဥ္ၿပိဳင္တုိး တက္မႈမရွိ၊ ေစ်းကြက္မရွိ ျဖစ္ ေနျခင္းက အဓိကျပႆနာျဖစ္ ေၾကာင္း ေ၀ဖန္ေထာက္ျပသည္။

SME လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ေငြထုတ္ေခ်းရာတြင္ အေသးစားလုပ္ငန္း မ်ား၌ အျမင့္ဆုံးေခ်းေငြ က်ပ္ သိန္း ၅၀၀၀ ရွိၿပီး အလတ္စား လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ အျမင့္ဆုံးေခ်း ေငြမွာ သိန္း ၁၀၀၀၀ အထိသတ္ မွတ္ထားသည္။ ေခ်းေငြအတုိးႏႈန္း မွာ ပ်မ္းမွ် ၉ ရာခုိင္ႏႈန္း သတ္ မွတ္ထားၿပီး ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ား ေခ်းယူပါက အတုိး ႏႈန္း ၁၁ ရာခုိင္ႏႈန္း သတ္မွတ္ထားသည္။ ယင္းအတုိးပမာဏ မွာ လက္ရွိ ပုဂၢလိကဘဏ္မ်ား သတ္မွတ္ထားေသာ အတုိးႏႈန္း ၁၃ ရာခုိင္ႏႈန္းထက္ ေလ်ာ့နည္း ေနသည့္အတြက္ အဆင္ေျပေသာ္လည္း ယင္းအေသးစား၊ အလတ္စားလုပ္ငန္းမ်ားကုိ ပုဂၢလိကဘဏ္ မ်ားက ေငြထုတ္ေခ်းရမည္ဆုိလွ်င္ အခက္အခဲမ်ား ႀကဳံေတြ႕လာႏုိင္မည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အစုိးရအေနျဖင့္ ျပည္တြင္း အေသးစား၊ အလတ္ စား စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား ဖြံ႕ ၿဖိဳး တုိးတက္လာေစရန္အတြက္ အစုိးရဘဏ္မ်ားကသာလွ်င္ တာ၀န္ယူၿပီး ေငြထုတ္ေခ်းျခင္းကသာ လက္ေတြ႕က်ၿပီး အဆင္ေျပႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။


ျမန္မာ့စီးပြားေရးေလာက ဦးေမာ့လာေစေရးအတြက္ အျခား စိန္ေခၚမႈ ျပႆနာမွာ အခြန္အတုပ္ျပႆနာႏွင့္ ဘဏ္စည္း မ်ဥ္းစည္းကမ္းျပႆနာမ်ား ျဖစ္သည္။ ဘ႑ာအခြန္၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ႏုိင္ငံတြင္း၌ အခြန္ရရွိ ရန္ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္ၿပီး အခြန္လ်ာထားခ်က္ထက္ ေက်ာ္လြန္ေစရန္ ေကာက္ယူႏုိင္ေၾကာင္း ႏုိင္ငံေတာ္ အတုိင္ပင္ခံပုဂ္ၢိဳလ္ အားျပသခ်င္ေသာ္လည္း လက္ရွိအခြန္ေကာက္ခံမႈႏႈန္းထားအေပၚ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကေ၀ဖန္မႈမ်ား ျမင့္တက္လ်က္ရွိသည္။

ျပည္တြင္းအခြန္မ်ားဦးစီး ဌာနကမူ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ အခြန္ႏႈန္းထားမ်ားမွာ ႏုိင္ငံတကာႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ မမ်ားေၾကာင္းထုတ္ျပန္ ထားေသာ္လည္း ႏုိင္ငံတကာမွ လာေရာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံေသာ ကုမၸဏီမ်ား၏ တာ၀န္ရွိပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားက ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေကာက္ခံေသာ အခြန္မွာ အထပ္ထပ္ျဖစ္ေနၿပီး စနစ္မ်ားမွာ ႐ႈပ္ေထြးေနေၾကာင္း ေ၀ဖန္ေထာက္ျပသည္။

ႏုိ၀င္ဘာလ ၂၄ ရက္ေန႔က ထုတ္ျပန္ေသာ ႏုိင္ငံေတာ္ဗဟုိဘဏ္၏ ၫႊန္ၾကားခ်က္အမွတ္ ၇/၂၀၁၇ တြင္လည္း ဘဏ္မ်ားက သံုးႏွစ္ထက္မပုိေသာ ကာလသတ္မွတ္ခ်က္ ေခ်းေငြကုိ ထုတ္ေခ်းႏုိင္ေသာ္လည္း အတုိးေပးဆပ္မႈသည္ သံုးလထက္မပုိေသာ ကာလအလုိက္ ေပးဆပ္မႈမ်ား ျဖစ္ရမည္ဆုိေသာ အခ်က္သည္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားကုိ ယိမ္းယိုင္ခ်ည့္နဲ႔ေစသည့္အျပင္ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းပမာဏႀကီးသူမ်ားအတြက္ ႏွစ္ရွည္ေခ်းေငြ မရွိသည့္ ကိစၥကုိလည္း တညီတၫြတ္တည္း ေထာက္ျပၾကသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ေဆာက္လုပ္ေရးက႑သည္ စီးပြားေရး တုံ႔ေႏွးသြားမႈေၾကာင့္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမ်ား၊ ၀ယ္ယူသူမ်ား၊ ငွားရမ္းသူမ်ား ေလ်ာ့က်သြားသည့္အေျခအေနတြင္ ဘဏ္မ်ာ ၏ ေခ်းေငြအေပၚ မွီခုိေနရဆဲျဖစ္သည္။ ထုိအေျခအေနအက်ပ္ အတည္းကာလ၌ ေခ်းေငြမ်ားကုိ ျပန္လည္ေပးသြင္းရပါက ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ရပ္ဆုိင္းသြားၿပီး ယင္းလုပ္ငန္းမ်ားတြင္ ၀င္ေရာက္လုပ္ကုိင္ေနေသာ အေျခခံလုပ္သားမ်ားႏွင့္ ၄င္းတုိ႔ကုိ မွီခုိေသာမိသားစုမ်ား အလုပ္ဆုံး႐ႈံးရသလုိ အစုိးရသစ္လက္ထက္ အတြင္း ၿမိဳ႕ျပေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ဆုိေသာရလဒ္ကုိ လက္လႊတ္ဆုံး႐ႈံး ရလိမ့္မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေစတနာေကာင္းျဖင့္အႀကံျပဳအပ္ပါသည္။